Curriculum Vitae
Gerda van Doorn
Leidschendam
Mobiel: 06 14937778
LinkedIn: in/gerdavandoorn
Twitter: @gerdavandoorn
Werkervaring
ACE5
2010 – 2013
ROC Mondriaan MBO onderwijs instelling, 22000 studenten, 2200 medewerkers
Projectmanager bij de afdeling Marketing & Communicatie.
Projectmanager nieuw intranet. Mondriaan brede klantvraag achterhalen, projectplan schrijven, projectgroep
leiden, beleidsplan opstellen, rapporteren, implementeren (roadshows, cursussen etc.)
Projectmanager ontwikkelen social media beleid en gebruik, webcare, beheer accounts, specialist social media, opzetten en verzorgen workshops voor docenten en studenten.
ACE5 (sinds 2007)
2011
-Uitgeverij Educatief Educatieve uitgeverij
Adviseur verder doorontwikkelen van de online natuur- en scheikunde methode BANAS.
Projectmanager voor het digitaliseren van een natuur- en scheikunde methode BANAS voor vwo/havo/vmbo.
2010
-LOI Leidse onderwijs instellingen
Projectleider voor het ontwikkelen van HBO opleidingstrajecten.
Docent projectmanagement – Begeleiden van studenten HBO projectmanagement.
Docent projectmanagement voor web- en digitale media - Begeleiden van studenten HBO projectmanagement
web- en digitale media.
2009-2010
-Visser ’t Hooft Lyceum VWO onderwijsinstelling
Docent aardrijkskunde onderbouw.
2008-2009
SDU Uitgever van overheidsinformatie en juridische informatie voor professionals
-SDU Operations
Interim manager afdeling Traffic (afdeling 6 medewerkers)
-SDU Information Services
Consultant voor het project Officiële Elektronische Bekendmakingen van de overheid. Processen ontwikkelen in verband met digitalisering, werken met DigID, gemeenten en ministeries
2008
-CBI Centrum ter Bevordering van Import uit ontwikkelingslanden (uitvoeringsorganisatie van het Ministerie van Buitenlandse Zaken)
Adviseur Onderzoek en advies keuze e-learning en een virtueel classroom programma's.
-Malmberg Educatieve uitgeverij
Interim uitgever Ontwikkelen nieuwe digitale rekenmethode mbo: Rekenblokken.
2007-2008
-ThiemeMeulenhoff Educatieve uitgeverij
Projectleider voor het project Edubrowser 3.0 bij de afdeling Onderwijs- en Uitgeeftechnologie. Nieuwe
releases realiseren van een generieke educatieve applicatie (voor mbo- en hbo methoden).
2007
-S4 Indiaas multimedia bedrijf
Business development officer. Marketing/sales opdracht. Onderzoek potentiële klanten in Europa.
-TU Delft Universiteit Delft, afdeling studentzaken
Projectmanager ‘Online Dictaten’ bij de afdeling Onderwijs & Studentzaken. Samen met een technisch bedrijf
en gebruikers ontwikkelen van een klantvriendelijk digitaal bestelsysteem van readers.
2006-2008
-Wolters Noordhoff Educatieve uitgeverij
Projectmanager ‘Experimentele leermiddelen’ bij de educatieve uitgeverij Wolters Noordhoff. Pilot ten behoeve
van de nieuwe generatie multimedia leermiddelen. Ontwikkelen e-learning materiaal. Coördineren van de
werkzaamheden van de uitgevers, redactie, techniek, scholen. Begeleiden van docenten en redacteuren naar
een nieuwe manier van werken - met digitaal lesmateriaal. Geven workshops.
Kluwer Law International (internationale juridische uitgeverij)
2003-oktober 2006
Hoofd redactie en productie op locaties: Den Haag, Londen (±12 fte) en productie (± 4 fte), lid Management Team.
De afdelingen waren verantwoordelijk voor de realisatie van tijdschriften, losbladige titels, boeken, CD-Rom
producties, ‘online’ bijdragen voor webproducties (XML)
-Dagelijks leiding, ook verantwoordelijk voor HR beleid 16 medewerkers en 40 - 50 freelancers
- Continu monitoren en aanpassen van procedures en processen ivm technologische ontwikkelingen.
-Project management, voorbeelden van grote (internationale) projecten:
*Reorganisatie redactie: van 2 naar 1 locatie
*Opzetten nieuwe productieafdeling
*Documentbeheer: Met namen PDF van losbladigen
*Offshoring: digitaliseren/converteren van materiaal aan partijen in India, Hong Kong/China en Filippijnen -
XML / XSL-FO, conversie naar PDF.
*Overbrengen bestaande POD productie proces naar USA ten behoeve van parallel lopende productie van
losbladige uitgaven in Nederland en USA.
*Analyseren/harmoniseren van stijlen ten behoeve van online brengen van producten.
1997-2003 Hoofd redactie
1995-1997 Senior redacteur
Kluwer Academic Publishers Engelstalige wetenschappelijke uitgeverij
1987-1995 Senior redacteur, redacteur en productiebegeleider/redacteur
Opleiding en cursussen
2014 Taalcoach (Stichting Lezen & Schrijven)
2014 Professional Preventie Digitaal Pesten
2013 Adviesstukken schrijven (Logikos)
2012 Media coach opleiding afgerond (NOMC post HBO)
2011 Cursus Social Media in het onderwijs
2011 Workshop Enterprise Social Networking (Newsgator)
2010 Sharepoint 2010 - intranet redactiecursus (APS-IT)
2010 Sharepoint 2010 – intranet functioneel beheer (APS-IT)
2009 Workshop Interculturele Communicatie
2009 Workshop Innovatiemanagement (Matthieu Weggeman)
2008 Exin: Prince2 Foundation - gecertificeerd
2008 Exin: ITIL Foundation - gecertificeerd
2008 Exin: Information Systems Foundation (gecertificeerd)
1997-2006 Diverse cursussen leidinggeven, functioneringsgesprekken
2003 Cursus Project management elektronische producten
2000-2006 XML-cursus en diverse congressen
1988 NIMA-A examen - Marketing opleiding NIMA
1986-1987 Bedrijfskundige opleiding ‘Assistant to the Manager’ van VNO-De Baak
1979-1986 Doctoraalexamen Planologie/Sociale Geografie aan de RU Groningen
1985 Onderwijsbevoegdheid aardrijkskunde (1ste graads) inclusief stages
1972-1979 Atheneum B Rijks Scholengemeenschap Wageningen
Kennis en ervaring
-Leiding geven, projectmanagement, verandermanagement, ontwikkelaar/trainer
-Microsoft Office standaard programma’s, XML, Sharepoint 2010, nieuwe (en social) media
Eigenschappen en ontwikkelde vaardigheden
Dienstverlenende instelling, gericht op resultaat/vooruitgang/ontwikkeling, innovatief.
Proactieve instelling, hands-on, daadkrachtig, pragmatisch aanpak, sterk probleem oplossend vermogen,
organisator, zelfstandig, besluitvaardig, verantwoordelijkheidsgevoel, omgevingsbewust.
Gerda van Doorn
Leidschendam
Mobiel: 06 14937778
LinkedIn: in/gerdavandoorn
Twitter: @gerdavandoorn
Werkervaring
ACE5
- Leermiddelen ontwikkelaar MBO - Amersfooort (HRM, juridisch, management)
- Uitgeef coördinator digitale leermiddelen Van In educatieve uitgeverij
- Projectleider Concreet - digitale leermiddelen MBO Timmeren
- Coördinator TechniekHuis Nieuwkoop - promoten van techniek bij basisscholen en vmbo-scholen, zie www.techniekhuisnieuwkoop.nl
- Uitgeverij Sdu - projectleider voor de online uitgave Arbeidsrecht (voor professionals, advocaten, hbo, universiteiten)
- Ontwikkelaar/trainer van 'De social media sollicitatiegame'.
- Leermiddelen ontwikkelaar voor de Nederlandse portal Kunskapsskolan (SENS) - gepersonaliseerd leren naar Zweeds model.
- Docent 'De veilige school' (de digitale component, veilig omgaan met internet, wachtwoorden, identiteit, cyberpesten, grooming)
- Ontwikkelaar/auteur van social media cases voor verschillende schoolniveau's educatieve uitgeverij Instruct.
- Inhoudelijk projectleider Pilot Digitalisering allochtonen en laaggeletterden' - Gemeente Den Haag (Samenstellen van bestaande materialen (bv Klik en Tik - ETV), en ontwikkelen nieuwe materialen (bv lessen over 9292.nl, en hoe gebruik je de website van de gemeente etc.)
- Ontwikkelen en verzorgen social media, mediawijsheid en web 2.0 tools trainingen.
- Jongeren-coach: het begeleiden van (vmbo-)leerlingen naar een passende (mbo-)opleiding.
2010 – 2013
ROC Mondriaan MBO onderwijs instelling, 22000 studenten, 2200 medewerkers
Projectmanager bij de afdeling Marketing & Communicatie.
Projectmanager nieuw intranet. Mondriaan brede klantvraag achterhalen, projectplan schrijven, projectgroep
leiden, beleidsplan opstellen, rapporteren, implementeren (roadshows, cursussen etc.)
Projectmanager ontwikkelen social media beleid en gebruik, webcare, beheer accounts, specialist social media, opzetten en verzorgen workshops voor docenten en studenten.
ACE5 (sinds 2007)
2011
-Uitgeverij Educatief Educatieve uitgeverij
Adviseur verder doorontwikkelen van de online natuur- en scheikunde methode BANAS.
Projectmanager voor het digitaliseren van een natuur- en scheikunde methode BANAS voor vwo/havo/vmbo.
2010
-LOI Leidse onderwijs instellingen
Projectleider voor het ontwikkelen van HBO opleidingstrajecten.
Docent projectmanagement – Begeleiden van studenten HBO projectmanagement.
Docent projectmanagement voor web- en digitale media - Begeleiden van studenten HBO projectmanagement
web- en digitale media.
2009-2010
-Visser ’t Hooft Lyceum VWO onderwijsinstelling
Docent aardrijkskunde onderbouw.
2008-2009
SDU Uitgever van overheidsinformatie en juridische informatie voor professionals
-SDU Operations
Interim manager afdeling Traffic (afdeling 6 medewerkers)
-SDU Information Services
Consultant voor het project Officiële Elektronische Bekendmakingen van de overheid. Processen ontwikkelen in verband met digitalisering, werken met DigID, gemeenten en ministeries
2008
-CBI Centrum ter Bevordering van Import uit ontwikkelingslanden (uitvoeringsorganisatie van het Ministerie van Buitenlandse Zaken)
Adviseur Onderzoek en advies keuze e-learning en een virtueel classroom programma's.
-Malmberg Educatieve uitgeverij
Interim uitgever Ontwikkelen nieuwe digitale rekenmethode mbo: Rekenblokken.
2007-2008
-ThiemeMeulenhoff Educatieve uitgeverij
Projectleider voor het project Edubrowser 3.0 bij de afdeling Onderwijs- en Uitgeeftechnologie. Nieuwe
releases realiseren van een generieke educatieve applicatie (voor mbo- en hbo methoden).
2007
-S4 Indiaas multimedia bedrijf
Business development officer. Marketing/sales opdracht. Onderzoek potentiële klanten in Europa.
-TU Delft Universiteit Delft, afdeling studentzaken
Projectmanager ‘Online Dictaten’ bij de afdeling Onderwijs & Studentzaken. Samen met een technisch bedrijf
en gebruikers ontwikkelen van een klantvriendelijk digitaal bestelsysteem van readers.
2006-2008
-Wolters Noordhoff Educatieve uitgeverij
Projectmanager ‘Experimentele leermiddelen’ bij de educatieve uitgeverij Wolters Noordhoff. Pilot ten behoeve
van de nieuwe generatie multimedia leermiddelen. Ontwikkelen e-learning materiaal. Coördineren van de
werkzaamheden van de uitgevers, redactie, techniek, scholen. Begeleiden van docenten en redacteuren naar
een nieuwe manier van werken - met digitaal lesmateriaal. Geven workshops.
Kluwer Law International (internationale juridische uitgeverij)
2003-oktober 2006
Hoofd redactie en productie op locaties: Den Haag, Londen (±12 fte) en productie (± 4 fte), lid Management Team.
De afdelingen waren verantwoordelijk voor de realisatie van tijdschriften, losbladige titels, boeken, CD-Rom
producties, ‘online’ bijdragen voor webproducties (XML)
-Dagelijks leiding, ook verantwoordelijk voor HR beleid 16 medewerkers en 40 - 50 freelancers
- Continu monitoren en aanpassen van procedures en processen ivm technologische ontwikkelingen.
-Project management, voorbeelden van grote (internationale) projecten:
*Reorganisatie redactie: van 2 naar 1 locatie
*Opzetten nieuwe productieafdeling
*Documentbeheer: Met namen PDF van losbladigen
*Offshoring: digitaliseren/converteren van materiaal aan partijen in India, Hong Kong/China en Filippijnen -
XML / XSL-FO, conversie naar PDF.
*Overbrengen bestaande POD productie proces naar USA ten behoeve van parallel lopende productie van
losbladige uitgaven in Nederland en USA.
*Analyseren/harmoniseren van stijlen ten behoeve van online brengen van producten.
1997-2003 Hoofd redactie
1995-1997 Senior redacteur
Kluwer Academic Publishers Engelstalige wetenschappelijke uitgeverij
1987-1995 Senior redacteur, redacteur en productiebegeleider/redacteur
Opleiding en cursussen
2014 Taalcoach (Stichting Lezen & Schrijven)
2014 Professional Preventie Digitaal Pesten
2013 Adviesstukken schrijven (Logikos)
2012 Media coach opleiding afgerond (NOMC post HBO)
2011 Cursus Social Media in het onderwijs
2011 Workshop Enterprise Social Networking (Newsgator)
2010 Sharepoint 2010 - intranet redactiecursus (APS-IT)
2010 Sharepoint 2010 – intranet functioneel beheer (APS-IT)
2009 Workshop Interculturele Communicatie
2009 Workshop Innovatiemanagement (Matthieu Weggeman)
2008 Exin: Prince2 Foundation - gecertificeerd
2008 Exin: ITIL Foundation - gecertificeerd
2008 Exin: Information Systems Foundation (gecertificeerd)
1997-2006 Diverse cursussen leidinggeven, functioneringsgesprekken
2003 Cursus Project management elektronische producten
2000-2006 XML-cursus en diverse congressen
1988 NIMA-A examen - Marketing opleiding NIMA
1986-1987 Bedrijfskundige opleiding ‘Assistant to the Manager’ van VNO-De Baak
1979-1986 Doctoraalexamen Planologie/Sociale Geografie aan de RU Groningen
1985 Onderwijsbevoegdheid aardrijkskunde (1ste graads) inclusief stages
1972-1979 Atheneum B Rijks Scholengemeenschap Wageningen
Kennis en ervaring
-Leiding geven, projectmanagement, verandermanagement, ontwikkelaar/trainer
-Microsoft Office standaard programma’s, XML, Sharepoint 2010, nieuwe (en social) media
Eigenschappen en ontwikkelde vaardigheden
Dienstverlenende instelling, gericht op resultaat/vooruitgang/ontwikkeling, innovatief.
Proactieve instelling, hands-on, daadkrachtig, pragmatisch aanpak, sterk probleem oplossend vermogen,
organisator, zelfstandig, besluitvaardig, verantwoordelijkheidsgevoel, omgevingsbewust.